Om att nynna mentalt vs sjunga högt på bussen

Det är helgdagsmorgon och klockan är 06.00. Buss 98 rullar så sakteliga mot centrallasarettet hela vägen genom stan och viksäng innan den ca 40 minuter senare når sitt mål.
Jag sitter skönt på bussen, lutad mot fönstret och med mössan nerdragen över öronen eftersom jag fortfarande är kall efter att ha väntat i kylan utomhus på att färdmedlet skulle behaga dyka upp vid hållplatsen.
Ni vet det där irriterande tillståndet då en låt fastnar på hjärnan och man kan inte bli av med den, det är helt omöjligt.
Jag sitter i alla fall lutad mot fönstret och nynnar mentalt på en sådan låt som har etsat sig fast i min hjärna sedan en tid tillbaka.
Tror jag.
I själva verket sjunger jag ganska ohämmat och relativt högt på Rule Britannia hela långa bussfärden vilket jag blir varse om när jag kliver av vid lasarettet och medpassagerarna tackar för sångstunden.
Så där ja.
Från och med nu cyklar jag till jobbet.


Kommentarer
Postat av: CAZZIS

Godmorgon ;)

2008-03-23 @ 10:07:14
Postat av: Smsa Låna

Bra blogg du har! Jag har kollat igenom några av dina andra blogginlägg och jag diggar vad jag ser :D.

2011-07-20 @ 03:41:35
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0