Vad menar jag?

Vi sitter i bilen på väg till farmor som ska vara barnvakt över dagen åt vår barnatrio. Storbarnen spelar spel på sina mobiler och Moa pratar och pratar i baksätet.
Det är inte alltid lätt, när man är knappa tre år gammal, att få ordning på sina ord och meningar. Det krävs ju lite mer eftertanke ibland och när man har så bråttom, bråttom med att säga det man vill så hinner man inte med alla gånger.
Hur som helst så pratar Moa om besöket vi gjorde på Vallby i går eftermiddag. Hon fortsätter att berätta att vi åkte någon mer stans. Men här kommer hon av sig lite, får ur sig några få ord, försöker om igen, hakar upp sig och tillslut ger hon upp och frågar rakt ut:
Vad menar jag?

Även om orden hakar upp sig är det skönt att se att hon besitter en problemlösningsförmåga. Om inte jag vet vad jag menar, så gör säkert någon annan det, bäst att fråga!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hahaha, det här finns det många vuxna som skulle behöva stanna upp och fundera över också! :)

2008-04-28 @ 20:35:42
URL: http://muggbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0