Om att vara vaken i 24 timmar

Snart är jag där. Klockan 07 har jag varit vaken i 24 timmar. Anledningen till det är inte att jag ämnar plåga mig själv utan tillsynes en vettig anledning utan att det rådde stor personalbrist på mitt jobb och där finner man anledningen till att jag snart har varit uppe i ett helt dygn.
Hur som helst.
Jag är trött. Är inne på min kopp kaffe nummer okänd i ordningen just nu och koffeinet tar inte. Vilket är föga förvånande i och med att sjukhuskaffe är lika med lite färgat vatten. Men ändå. Man ska inte underskatta den psykologiska effekten. Eller någonting åt det hållet.
Ja, som sagt, jag är trött. Därför finner jag små enkla ting betydligt mycket roligare än vad dom egentligen kanske är.
Hittade en bok om sjukhushumor och skrattade gott och kanske lite för högt klockan 04.30 för mig själv inne på expeditionen.
Men vem kan inte motstå följande:

Patienten tror att hon står upp när hon egentligen ligger ner, vilket förvirrar oss bägge. Remitteras bort.

Eller den här

Arbetar som dator. Vet ej med sig om han utsätts för något som han irriterar.

Eller

Har fått klåda över kroppen men ingen klåda någon annanstans

Liggandes på mage undersöker jag patientens hälar

Jag är medveten om att det kanske bara är sjukhusfolk som tycker detta är fantastiskt roligt eftersom vi ser så många journalgrodor vilket detta är. Men just nu tycker jag dom är hysteriskt roliga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0