Berörd

Jag har precis tittat på dokumentären Den nya Cinna. Den handlar om Cinna som vid 31 års ålder drabbas av en stroke. Vi får följa henne under en två års tid efter stroken.
I den timslånga dokumentären berättar Cinna att hon nu är lycklig, det var hon inte tidigare trots utseende, pengar och karriär.
"Jag älskar mig själv nu" säger Cinna.
Hon är stark och kämpar för att återfå det hon kan återfå  av det som stroken tog ifrån henne.
Men vägen till tillfrisknande är inte samma som vägen tillbaka till det som en gång var. För Cinna och hennes familj innbär det att livet går vidare, fast i ny riktning och i ett nytt ljus.

Dokumentären lämnar inte mig oberörd och den väcker en hel del frågor om det egna livet, värderingar och tankemönster.
Den rekomenderas starkt och går att se igen på SVT, Mer om dokumentären går att läsa här,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0