Att planera sin tid

Att vara "singelmamma" i veckorna har varit min vardag sedan hösten 2007 då den äkta hälften började veckopendla till vår huvudstad.
Hur som helst, det går för det mesta bra, om jag planerar in vårt tidsschema in i minsta detalj. Det är ofta en tight plan som måste följas exakt för minsta förskjutning får hela planeringen att haverera. Nåväl, kanske inte så drastiskt men ganska så nära på i alla fall.
I morgon börjar jag jobba klockan 7. Det innebär att jag går upp senast klockan 5, gör mig i ordning, äter frukost, läser tidningen, väcker barnen, klär på dom, borsta tänder, på med ytterkläder och så iväg till dagis och skola för att sedan ruscha iväg till jobbet. Sedan följer hämtning efter arbetsdagen, handla, laga mat, läsa och leka, städa, diska, tvätta, lägga barn, packa skolväskan inför morgondagen, egentid framför tv:n och så godnatt.
Så rullar våra dagar på, vecka ut och in.
Att jobba heltid, vara "singelmamma" på vardagarna och sköta hem och hus och barn tar visserligen rejält på krafterna men det går för att det måste. Det finns inga alternativ så det är bara att hålla ångan uppe.
På jobbet frågar mina arbetskamrater ofta hur jag orkar och om jag är tankad med någon slags evighetsenergi.

Ja det är jag. Jag är duracellkaninen.

Kommentarer
Postat av: Kusin Helen

Men himmel vilket slit!!! Men det är tur att du är kvinna, för då klarar man ju flera saker samtidigt!!! ;)
*kramen*

2008-04-02 @ 19:19:37
Postat av: Lisa

Vilken kämpe du är! Rätt inställning har du också - och nu är det inte så långt kvar... kram!

2008-04-03 @ 10:30:24
URL: http://muggbo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0